Steeds vaker wordt er gevraagd naar de mogelijkheden van zoekmachine optimalisatie. Hoewel er veel mogelijk is en er vaak met eenvoudige aanpassingen grote vooruitgang bereikt kan worden, vinden wij het belangrijk om een aantal zaken in overweging te nemen.

SEO is geen activiteit met absolute garanties. Uw positie verbetert, maar er zijn waarschijnlijk concurrenten op hetzelfde moment bezig om ook op topposities te komen. Mede hierdoor is SEO geen eenmalige activiteit.

SEO is geen trucje. Het is geen kwestie van een knopje indrukken en u staat op pagina één. Het gaat er om dat u vooral aantrekkelijk bent voor uw bezoekers. Daarnaast zijn er heel veel aandachtsgebieden die bijdragen aan een goede vindbaarheid.

In Nederland draait SEO vaak om gevonden worden in Google. Google is in Nederland de grootste zoekmachine. Dat is echter niet overal zo. U dient zich dus af te vragen waar uw klanten zich bevinden en wat zij gebruiken om u te vinden.

SEO vraagt om inzicht in uw bedrijf en uw klanten. Willen we de juiste bezoekers aantrekken, dan moeten we weten wat ze op welke manier zoeken en hoe dat past bij uw aanbod. Dan kunnen we echt succesvol zijn in SEO.

Tot slot vinden we het belangrijk om aan te geven, dat zelfs wanneer uw website 100.000 bezoekers per dag ontvangt, dit nog niet direct een relatie houdt met uw omzet. Als bezoekers eenmaal iets hebben gevonden, dient natuurlijk ook het aanbod te kloppen. Wanneer uw producten of diensten duidelijk duurder zijn, dan die van de concurrent, zal dit niet leiden tot stijging van uw omzet.

Wilt u lange termijn succes? Goed gevonden worden door de juiste bezoekers? Dan kunnen wij veel voor u betekenen.